onsdag, juli 22

Jag fick nyss beskedet om att en kille på min skola har dött i en bilolycka i helgen. Han och några vänner skulle åka hem från en fest och i en lång vänstersväng förlorade den onyktra föraren kontrollen över bilen och körde av vägen. Polisen misstänker att bilen voltade två gånger innan den landade på vänstersidan. De slungades 30 meter och tog i en telefonstolpe.

Det finns fortfarande folk som kör när de är fulla, fastän all fakta och information man fått om att inte köra när man är berusad.
Det gör ont, för man kan inte göra något åt det när någon har dött!

Jag kände inte den här killen, men jag visste vem han var, jag brukade se honom dagligen i skolans café. Mina tankar går ut till hans familj och alla de vänner som stod honom nära.
Vila i frid, Mustafa.

4 kommentarer:

Eleonora sa...

Sådana här onödiga olyckor borde vara förbjudna att hända. Sprit och bilkörning hör definitigt INTE ihop. Stackars hans föräldrar och sorgligt, sorgligt att hans liv skulle bli så kort. Man vet ingenting om sin framtid, så det är bara att vara nöjd och glad när man vaknar till en ny dag. Kram söta vän!

Eleonora sa...

Tack vännen, jag blev såå glaad för din kommentar hos mig. Nu ska jag laga till litet middagsmat, är ganska hungrig för jag glömde äta lunch! Kram kram

Gisan sa...

Det är så tragiskt när folk äventyrar sina egna och andras liv genom att sätta sig onyktra bakom ratten. Jag önskar att folk i deras närhet hade mod att ta nycklarna ifrån dem vid dessa tillfällen. Kramar...

Eleonora sa...

Har du sorterat ut det där med skrivandet och kommit fram till något positivt? Ha det gott.

I morgon bilar jag till Öregrund för att hälsa på en väninna och hennes man. Stannar bara en natt, för jag kan ju inte lämna min lilla papegoja ensam hemma någon längre tid. Kram kram