lördag, november 17

om du lämnade mig nu.

jag skulle vakna mitt i natten
och gå upp och ta en långpromenad
jag skulle låta blicken möta andra ögon
i en främmande stad
jag skulle inte ha så bråttom
med att träffa nån ny
jag har rätt mycket med mig själv
precis som du
jag skulle andas i det tomrum som blev över
om du lämnade mig nu
det skulle bli för tomt om ingen fanns där
som värmde mig i natten
men jag skulle aldrig ha tålamod nog
att bli förstådd
ingen känner mig
så väl som du
jag skulle fastna i min ensamhet igen
om du lämnade mig nu

idag har det varit en bra dag.

1 kommentar:

Devil in the sky sa...

I know that :)MEn jag är på tok för duktig på att vara destruktiv. Jag har en teori om att mitt engagerande i andra människor är för att slippa mina egna problem... men det går nte så bra! :)